Så arbetar vi med våra insamlingar

Pågående insamlingar

Ändamålen nedan är de insamlingar som nu pågår. De har alla lanserats med en artikel som du finner under rubriken ”Nyheter”. De kan också vara insamlingar som pågått en längre tid, därför att konflikten som orsakat att människor flytt och lider har pågått under längre tid eller att eller naturkatastrofens verkningar fortsätter.

När du vill ge en gåva till någon av dessa insamlingar, skriver du samma ord på din inbetalningstalong eller överföring.

Skulle du vilja ge en gåva till ett annat ändamål är det inget problem. Skriv då kort på talongen eller din överföring vart du vill att din gåva ska gå.

Till dessa ändamål finns just nu följande pågående insamlingar:

* Den krigsdrabbade befolkningen i Ukraina (Mer info)

* Jemen/Stöd till Caritas Polens arbete i det svårt krigs- och svältdrabbade landet (Mer info)

* Ospecificierat (du överlåter till Caritas Sverige att bestämma var pengarna behövs bäst just nu)

Till dessa insamlingar kan du ge en gåva direkt här på hemsidan genom att klicka på "Ge en gåva" och dra ner rullgardinen "Jag vill skänka till...".

Annars använder du vårt biståndskonto Bg 900 – 4789 eller Swish 900 4789. Ange ditt ändamål på talongen eller överföringen eller lämna det öppet (ospecificerat).

Tack för din gåva!

Tillbaka till artiklar