Mötesplats Caritas i Stockholm

Mötesplatsen är en mötesplats för flyktingar, migranter, asylsökande och nyanlända. Vi erbjuder en trygg miljö med svenskundervisning, rådgivning inom migration, medmänskligt stöd, vänskap och gemenskap. Vi erbjuder även studiebesök, utflykter, samhällsorientering, kreativ verksamhet med mera under terminerna på eftermiddagarna. Detta annonseras separat.

Mötesplatsen har sedan några år tillbaka ett samarbete med Bonifatiuswerk i Tyskland som ställer upp med flera volontärer varje år. Det är ett mycket välkommet och uppskattat tillskott på mötesplatsen. Vill du också vara volontär på mötesplatsen? Kontakta i så fall koordinatorn Marie Eidem på e-post marie.eidem@caritas.se.

Adress:

Blekingegatan 28 A Stockholm

T-bana: Skanstull (utgång / exit Allhelgonagatan)

Öppet: tisdag-torsdag klockan 10.00-15.00.

Eftermiddagarnas aktiviteter och exakta tider annonseras löpande.

CARITAS PLACE OF ENCOUNTER IN STOCKHOLM (Counselling)

Open: No classes 26 February - 5th March. Welcome back on March 6, 2019 at 10.00 AM

Regularly open Tuesday, Wednesday and Thursday at 10 am - 3 pm. Activities in the afternoons will be updated continuously.

Projektansvarig för verksamheten är Marie Eidem, epost: marie.eidem@caritas.se, Adress: Blekingegatan 28 A Stockholm, T-bana: Skanstull (utgång / exit Allhelgonagatan).

Tillbaka till artiklar