Barn och ungdomar hjälper Afrikas horn

Nu är aktionen BARN OCH UNGDOMAR HJÄLPER AFRIKAS HORN i gång! Massor med vackra hjärtan har strömmat in till oss – målade och ritade av barn och unga som vill hjälpa Afrikas horn.

Med hjälp av inskickade hjärtan (som du kan se här) utformar vi nu ett vykort som vi sedan trycker upp i många exemplar. I början av november skickar vi ut det till församlingar och missioner i stiftet. Vykorten kan sedan användas i insamlingsaktiviteter och delas ut till alla som vill skänka en gåva till adventsinsamlingen.

På vykortet kommer det att finnas ett SWISH-nummer till Caritas Sveriges insamlingakonto (900 4789). Samt en QR-kod som går till en sida som berättar om vad de insamlade pengarna ska användas till.

Gemensam insamlingshelg är 2–3 december - då delas vykorten ut av barn/ungdomar till givare i församlingarna och missionerna.

Du kan se alla hjärtan som har kommit in till oss om du klickar HÄR och HÄR

Adventsinsamlingen 2023 anordnas till förmån för Caritas arbete med flyktingbarn och kvinnor i Afrikas horn. Mer information finns här.

Aktionen BARN OCH UNGDOMAR HJÄLPER AFRIKAS HORN sker i samarbete mellan Caritas Sverige, Katolska Pedagogiska Nämnden (KPN) och förbundet Sveriges Unga Katoliker (SUK).