Ge en gåva

Gåvor tas tacksamt emot till vårt arbete med att stödja det globala Caritas-nätverkets ansträngningar att bistå människor som drabbats av krig, naturkatastrofer, hotas av svält eller behöver hjälp för att ta sig ur sin fattigdom. De kan förstås också ges till vårt arbete med att hjälpa behövande här i Sverige.

För att ge en gåva till detta använder du biståndskontot Bg 900-4789.

Kom gärna ihåg oss i samband med jubileum, födelsedagar, andra bemärkelsedagar och för att ge en minnesgåva.

Vill du bli regelbunden givare genom autogiro ber vi dig kontakta vår kanslisekreterare Marija Kedzo på telefon 08 - 50 55 76 74 eller via e-post på adress: marija.kedzo@caritas.se. Hon svarar också på andra frågor om att ge en gåva.

Vill du veta vilka projekt som just nu är aktuella kan du läsa mer under rubriken "Insamlingar" som du finner nere till höger på vår ingångssida eller under rubriken ”Så arbetar vi”. Information om de olika projekten hittar du under rubriken ”Nyheter”. Du kan också ange ett speciellt önskemål på din inbetalningstalong eller överföring.

Viktigt att veta: Biskop Anders önskan är att stiftet med egna medel täcker alla kostnader för administration med mera i samband med Caritas insamlingar. Det ses som stiftets bidrag till dem.

Ge en gåva enkelt via Swish på nummer: